“Door jouw vragen komen wij hier weer tot een echt gesprek met elkaar. Dat doen we eigenlijk te weinig”
WAT VIND IK GOED WERK?
Het onderwijs heeft al een tijdje te maken met allerlei veranderingen op het gebied van wet- en regelgeving. Maar ook de manier waarop naar werk gekeken wordt en hoe het zou moeten worden georganiseerd, verandert. Daar is al veel over geschreven en onderzoek naar gedaan. Maar hoe verwerk je nu al die veranderingen in het dagelijkse werk? Ik help je gewoon goed werk te doen in een steeds veranderende onderwijscontext.
IK BEN FACILITATOR VAN INNOVATIE
Er zijn lastige kwesties zoals de impact van de Coronacrisis, het lerarentekort en gebrek aan structurele financiering, maar ik ben ervan overtuigd dat er meer mogelijk is dan je denkt. Door het verbeteren van het bestaande en waar het kan, vernieuwen door anders te organiseren.
Met speelse werkvormen breng ik de discussie op gang. Ik zet mensen bij elkaar met verschillende materialen of spellen; mijn magische koffer gaat altijd mee. Door een idee te verbeelden kun je er ook aan rommelen, dat lukt in je hoofd minder goed. Anderen omschrijven me als enthousiast en creatief, en vinden dat ik goed de grote lijnen kan bewaken en tot de kern kan komen.